"Vill du köra hem en tjej till söder med"



hej
jag har gått ner mig, igen!
Tack!
Jag känner igen signalerna, jag är inte dum.
De slog emot mig som en våg.
Jag ville slänga av mig täcket, slita på mig klädera och springa därifrån. Barfota, med skorna i handen. tills fötterna blödde, eller gick av eller vad som. Jag blev rädd. Rädd som i mörkrädd.
Jag vet inte vad de är du håller på med. Jag kan inte fråga. För då förstör ja allt. Mer.
Ja är osäker i mig själv, vågar inte stå på mig. Utan sitter där som en liten söt hundvalp, leer och vifftar med svansen. Fuck!
Hemvägen var hemsk. De få minutrarna från norr till söder.
Där satt jag i bilen, med en okänd, någon. Som känner Eddie.
De stod- Hora i pannan på mig,- knullad,- utnytjad,- bakis,- trött,- dum,- blond.
Jag hade gråten i halsen.
"Du kan släppa mig här, jag bor därborta, tack för skjutsen"
jag kände hur klänningen under jackan sakta halkade ner, mer och mer.
BH:N var garanterat mer än synlig.
Håret stod åt mer än ett håll.
Sminket var över hela ansiktet.
Kroppen skakade av ilska.
Skorna släpade jag efter mig.
Mötte en kvinna som klev ur sin bil
Jag frsökte lee och se oberörd ut men de var svårt. Eftersom domdära orden stod stämplade i pannan på mig.
Sjönk ner på min stentrappa, utanför min lägenhet och samtidigt som jag pratade med emily försökte svälja gråten. Men de var svårt.
Jag ville inte mer. Viste hur de fungerade, kan nästan säga att jag är erfaren.

Somnade av ren utmattning igårkväll.
Det var tidigt någon gång.
Ville vakna av pipet av mobilen, men de kom aldrig något.
Vaknade långt innan klockan ringde.
Svävade mellan sömn och verklighet.
Jag kände hur illamåendet stod mig upp, denna gången över halsen.
Det är Måndag och värre Måndag än förra veckan.
Jag vill inget just nu.
Nu spelar inget någon roll.
Vill inte träffa någon, vill inte äta, vill inte gå ut.
Sitta och titta är de jag vill.
Emelie sa till mig igår att om de skiter sig att hålla stoltheten uppe.
Vilken stolthet?
Nu 'är de snart dags för jobbet.
Lusten finns inte nån stanns. Absolut inte.
Mår jätteilla och vill stoppa fingrarna i halsen och spy tills jag inte orkar mer.
Skrika och slå dig.
Berätta om och om igen hur illa jag blev behandlad under en lång tid.. och fråga om du tänker göra likadant.
Svara, ett rent svar vill jag ja. Sen vill jag bara gå.
samtalet som du ringde när vi låg tätt tätt i den stora sängen ekar fortfarande i huvudet på mig.
ta bort det. Jag ser de likamycket som att höra de.
Finns det ens någon hjälp till detta.
Dumma dumma jag.
Som aldrig ser. Utan bara leer.
 
Jag älskar mer än något annat att skratta.
Skratta tills magen krampar och tårarna rinner av lycka.
Det kan komma sånna dagar på jobbet, mellan hyllorna när jag och någon plockar varor men inte nu.
Inte idag, inte imorgon. Jag vill inte skratta.
Vill ligga i min säng. och bara inte finnas.

nej, jag vill inte prata om detta.
Jag borde, måste och ska säger folk.
Ja vet.
Men jag vill komma på varför jag håller på som jag gör först.

"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 
"Vill du köra hem en tjej" 

men ändå. sist,
Tusen tack för en mkt rolig fest i lördags.
Ni är helt underbara.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0