Två kroppar i ösregn in under varma vattenstrålar.


Jag trodde han var borta, ett minne blott lixom..
Men de varade tills igårkväll, för att vara exakt.
De plingade till på msn. Knutarna i magen kom som skott.
jag andades.
En stund senare plingade de till i mobilen..jag blev helt, varm, ungefär. Illamående på nåt sätt.
Musiken höjdes på högtalarna och vi dansade.
En stund senare började mobilen även ringa. Jag ser namnet på displayen "patrik"
Illamåendet, knutarna och värmen kom på samma gång.
Jag hörde rösten rätt in i mitt öra, in i mitt huvud där de inte fanns så mkt just då.
Han pratade,pratade och pratade precis som förr. Förklarade sig och jag började väl lee lite.
Ett par timmar, på utestället, jackan var inghängd och jag lämnad ensam.
Jag gick runt runt runt. Någon slog till mig på sidan. Jag vände mig om.
och ja, där va han. Jag minns inte..allt gick så fort.
Folket, musiken, röken, allt blev lixom tyst, dovt ungefär.
Jag skrattade till och sa hej, med en blick som försökte se oberörd ut.
Ett par minuter senare, stod jag där, med hans läppar mot mina, näsa mot näsa.
och den bara den underbara lukt han har, kände jag en gång till.
Hans kompis gav mig en dunderkram och jag blev jätteglad.
Vi pratade på.
En stund senare satt vi alla fyra i en soffa.
Då kom de igen.
Diskutionen. Hur allt låg till och så...................
Den ärliga Patrik steg fram. Jag log, jag skrattade, jag fick ont i magen, en tår eller två kändes på kinden.
Där satt vi, vi två en stund. Hans vänner lämnade oss och gick hem.
Musiken tystades ner och vi hämtade jacka och väska.
ute regnade de massor och de hoppade droppar på gatan utanför.
Under ett tak stod vi. och han pratade fortfarande.
jag då? Jag fick inte säga nåt. Han torkade bort mina tårar.
Hem gick vi, tillslut.
Regnet öste ner, men de berörde inte mig. Intealls
Hans hand i min, i hans ficka.
En stund senare var vi hemma.
Mer blöt än så kunde jag inte bli.
Vi stängde in oss under en varm stråle från duschen.
Kropp mot kropp. Helahelahan.
De rös i mig.
Det var mjukt ,varmt och helt, underbart.
Hettan från strålarna ökade jag drog mina fingrar genom hans hår.
Mys i sängen.
Somna tätt tätt.




"camilla, titta på mig!! , sätt inte mig på nån jävla pedestal, för jag är inte den som du tror....."

Men, jag vet att det inte är på riktigt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0